Siła płynie z gór !
SZUKAJ W SERWISIE B5
NEWSLETTER Newsletter
BESKIDZKA 5 DLA MIESZKAŃCÓW Beskidzki produkt na 5
SZUKAJ NOCLEGU: przejdź do bazy noclegowej SZUKAJ ATRAKCJI przejdź do bazy atrakcji FILM O BESKIDZKIEJ 5 zobacz film

Nasze sukcesy

Beskidzka 5 z Wyróżnieniem w konkursu na Najlepszą Europejską Destynację Turystyczną EDEN

Beskidzkiej 5 znalazła się w piątce finalistów i walczyła prestiżowy tytuł Najlepszej Europejskiej Destynacji Turystycznej EDEN. Konkurs na Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne EDEN to prestiżowa inicjatywa Komisji Europejskiej zapoczątkowana w 2006 roku. Konkurs na rok 2013 został ogłoszony pod hasłem "Turystyka dostępna” i był skierowany do miejsc, które swoją atrakcyjność turystyczną budują w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju między innymi poprzez dostępność komunikacyjną i infrastrukturalną, oraz poprzez udogodnienia dla turystów z niepełnosprawnością, dla seniorów i rodzin z dziećmi.

Konkurencja była spora w tym roku do konkursu przystąpiło 36 podmiotów. Ostatecznego zwycięzcę ogłoszono podczas Festynu z okazji Dnia Ziemi 28 kwietnia 2013 r. na Polach Mokotowskich w Warszawie. Laureatem zostało Miasto turystyczne – Twierdza Przemyśl, a pozostałymi wyróżnionymi destynacjami zostały: Bory Tucholskie, Uroczysko Zaborek – miejsce z duszą oraz Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdrój.

 Eden targi

eden znak

Beskidzka 5 nagrodzona na XIII Międzynarodowych Targach Turystyki w Opolu!

W dniach 17 - 19 maja w Opolu odbywała się XIII edycja Międzynarodowych Targów Turystyki "W Stronę Słońca". Organizatorzy Targów wyróżnili Beskidzką 5 statuetką oraz dyplomem za najlepszą promocję oraz najciekawszą prezentację.

Beskidzka 5 zaprezentowała całodniowy program artystyczny „Siła płynie z gór – Dzień z Beskidzką 5”. Prezentowaliśmy lokalne specjały beskidzkiej kuchni oraz tradycyjne rękodzieło twórców ludowych, które cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem. Scena została opanowana przez kapele góralskie, których brzmienie zawładnęło opolskim rynkiem. Zwiedzający mieli możliwość poszerzenie wiedzy na temat gmin Beskidzkiej 5, na zgromadzonych czekały liczne konkursy, gry i zabawy. Spora dawka humoru oraz przystępna konwencja zachęcały do odwiedzenia mikroregionu Beskidzkiej 5. Odwiedzający przekonali się, że – „Siła płynie z gór!”.Targi Opole

 

Opole podziekowanie

W IX edycja konkursu na “Najlepszy Produkt Turystyczny” podczas gali na Tour Salon w Poznaniu zostały rozdane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Pierwsze wyróżnienie otrzymała Beskidzka 5!

Na Kapitułę Konkursu “Na Najlepszy Produkt Turystyczny”, której przewodniczył Jan Wysokiński (Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki) składały się następujące osoby: Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej), Józef Ratajski (Przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki), Artur Matiaszczyk (Ekspert Regionalnych Organizacji Turystycznych), Marcin Sienkowski (Grupa Allegro, serwis otoWakacje.pl), Aleksander Giertler (Przedstawiciel Izby Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej), Roman Czejarek (Polskie Radio), Liliana Olchowik (Wiadomości Turystyczne) oraz Dariusz Liwanowski (Aktualności Turystyczne).

W 2011 roku zgłoszono 44 produkty turystyczne z całej Polski, w tym 3 z województwa śląskiego 3 – Beskidzką 5, Centrum Kultury i Sztuki “Dwór Kossaków” oraz Muzeum Zamkowe w Pszczynie. Kapituła przyznała w tym roku 11 Certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej oraz 3 wyróżnienia, a także 1 Złoty Certyfikat POT.

Zdjecie

 

 

Dyplom

W październiku 2011 roku w sosnowieckim Media Centrum Dziennika Zachodniego wręczono nagrody laureatom konkursy Perły w Koronie województwa śląskiego. Beskidzka 5 uzyskała III miejsce w Plebiscycie Dziennika Zachodniego „Wielkie Odkrywanie Śląskiego - Perły w Koronie 2011” w kategorii: Miejscowość/Gmina.

Przypomnijmy, że plebiscyt "Wielkie odkrywanie śląskiego - Perły w Koronie 2011" prowadzony jest w czterech kategoriach: miejscowość/gmina, atrakcja turystyczna, wydarzenie turystyczne, kulturalne, sportowe itp. oraz zamki i pałace. Wysyłając konkursowy kupon należy pamiętać, że można na nim wskazać tylko jedną propozycję w każdej z tych kategorii.  

 

Realizacja projektu „Siła płynie z gór! - ogólnopolska kampani promocyjna Beskidzkiej 5”

Beskidzka 5 realizuje obecnie projekt "Siła płynie z gór - ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5:, w ramach którego nasz region zostanie wypromowany w całym kraju.
Grupa docelowa kampanii reklamowej to: kobiety i mężczyźni w wieku 20 – 40 lat, posiadający dzieci, z wykształceniem co najmniej średnim, o dobrej sytuacji materialnej, mieszkający poza województwem śląskim (zwłaszcza w dużych miastach) i preferujący spędzanie wolnego czasu poza miejscem zamieszkania.
Kampania realizowana będzie w dwóch etapach: przed sezonem zimowym 2009/2010 oraz przed sezonem letnim 2010. Wykorzystane zostaną różne narzędzia i kanały promocji, co pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców:

- w pięciu dużych miastach Polski -  Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie - pojawią się wielkoformatowe bilbordy, które zapraszać będą do wypoczynku w naszym regionie;

- obszerny, 6-stronicowy artykuł o Beskidzkiej 5 ukaże się w dwóch czasopismach lotniskowych, dystrybuowanych na lotniskach w Katowicach i Krakowie;

- Beskidzka 5 będzie reklamować się także w Internecie – baner promocyjny regionu pojawi się na głównej stronie portalu Onet.pl, a klienci poczty Onetu otrzymają maila z zaproszeniem do skorzystania z oferty Beskidzkiej 5;

- Region promowany będzie także w ogólnopolskim programie śniadaniowym.

Realizacja tak obszernej kampanii możliwa jest dzięki współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Gminy Beskidzkiej 5 zawarły na potrzeby realizacji tego projektu umowę partnerską. Liderem projektu zostało Miasto Ustroń, które pełniło rolę lidera także we wcześniejszym projekcie realizowanym przez Beskidzką 5 – „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych i kulturowych Beskidzkiej 5”. Dokumentacja aplikacyjna o dofinansowanie projektu promocyjnego złożona została w kwietniu 2008 roku w konkursie w ramach Działania 3.4. „Promocja turystyki” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007-2013. Warto podkreślić, że projekt „Siła płynie z gór – ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5” uzyskał na ocenie merytorycznej 100% możliwych do zdobycia punktów. Dzięki tak wysokiej ocenie i uzyskaniu dofinansowania z funduszy unijnych, nasz region stanie się bardziej rozpoznawalny w całej Polsce i przyciągnie nowe grupy turystów.

 

 

Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie
www.silesia-region.pl.

 

Beskidzka 5 laureatem konkursu "Polska Pięknieje - 7 Cudów Funduszy Europejskich"


Beskidzka 5 odniosła ogromny sukces: zrealizowany w ubiegłych latach przez pięć gmin naszego regionu projekt "Program rozwoju i promocji produktów turystycznych i kulturowych Beskidzkiej 5" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, został uznany za najlepszy projekt promocyjny w ogólnopolskim konkursie "Polska pięknieje - 7 Cudów Funduszy Europejskich".

Liderem projektu było Miasto Ustroń, natomiast jego partnerami gminy Brenna, Istebna, Szczyrk oraz Wisła. Konkurs „Polska Pięknieje – 7 Cudów Funduszy Europejskich” organizowany jest na zlecenie  Ministerstwa Rozwoju Regionalnego przez firmę Smartlink pod patronatem Wydawnictwa Pascal. Jego celem jest wyłonienie najlepszych projektów współfinansowanych ze środków unijnych, które przyczyniają się do podniesienia atrakcyjności turystycznej Polski.

W ramach tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 137 projektów. W każdej z siedmiu kategorii trzy projekty nominowane zostały do nagrody głównej, a ich prezentacja odbyła się podczas uroczystej gali na Zamku Królewskim w Warszawie 7 maja 2009 r. Wręczenie nagród głównych odbywało się podobnie jak rozdanie Oscarów – nominowani do ostatniej chwili trzymani byli w napięciu. Miasto Ustroń jako lider projektu i cała Beskidzka 5 otrzymała nagrodę w kategorii „Produkt promocyjny”.

W imieniu Beskidzkiej 5 nagrodę z rąk minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej odebrali burmistrz Miasta Ustroń Ireneusz Szarzec i burmistrz Miasta Szczyrk Wojciech Bydliński.

Pozostałe nagrodzone projekty to:

- W kategorii Obiekt turystyczny/gastronomiczny – projekt "Modernizacja i adaptacja XIX-wiecznego budynku pofabrycznego dla Muzeum Sztuki w Łodzi" zrealizowany przez Muzeum Sztuki w Łodzi;

- W kategorii Rewitalizacja - projekt „Centrum „Hewelianum”: Budowa kompleksu edukacyjno-rekreacyjnego w Gdańsku (Etap I)” zrealizowany przez Park Kulturowy Fortyfikacji Miejskich „Twierdza Gdańsk” w Gdańsku;

- W kategorii Zabytek - projekt „Rewitalizacja zabytkowego Opactwa Benedyktynów w Tyńcu” zrealizowany przez Benedyktyńskie Opactwo Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Tyńcu;

- W Kategorii Turystyka aktywna - projekt „Zagospodarowanie nabrzeża Jeziora Drwęckiego w Ostródzie - I etap: Budowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego” zrealizowany przez Urząd Miejski w Ostródzie (woj. warmińsko-mazurskie);

- W Kategorii Turystyka transgraniczna i międzynarodowa - projekt „Jarmark Jagielloński - Promocja Wspólnego Dziedzictwa Wschodu i Zachodu” zrealizowany przez Centrum Kultury w Lublinie;

- W kategorii Turystyka na obszarach wiejskich - projekt „Budowa kompleksu termalno-basenowego w Uniejowie (etap I i II)” zrealizowany przez Urząd Miasta w Uniejowie.

Główna nagroda w konkursie „Polska Pięknieje” to wyróżnienie niezwykle prestiżowe. Z otrzymaniem nagrody wiąże się szeroko zakrojona kampania promocyjna. Przede wszystkim jednak, nagroda ta stanowi ogromny wyraz uznania dla idei współpracy pięciu gmin turystycznych naszego regionu i dla widocznych rezultatów tej współpracy.

 Więcej informacji na stronie www.funduszeonline.pl/polskapieknieje

fot. Wojciech Trzcionka
fot. Wojciech Trzcionka

fot. Wojciech Trzcionka
fot. Wojciech Trzcionka

fot. Wojciech Trzcionka
fot. Wojciech Trzcionka

fot. Wojciech Trzcionka
fot. Wojciech Trzcionka

 


Medal dla Beskidzkiej 5 

Nasz mikroregion otrzymał medal w konkursie Mercurius Gedanensis za najlepszą kampanię promocyjną w Polsce.  W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 400 wystawców, a w konkursie oceniano 41 zgłoszeń w dziewięciu kategoriach. Nagroda została wręczona podczas gali podsumowującej Targi.


Brenna
Istebna
Szczyrk
Ustroń
Wisła